dilluns, 1 d’octubre del 2018

LA PERLA DE LA PEL·LÍCULA DE LA VIDA

Ara llegireu una història de la Maite Carranza que esperem que us agradi força. Us proposem que anoteu en aquest bloc un fragment, frase o paràgraf que us hagi cridat l'atenció especialment, perquè us ha tocat la fibra, perquè és divertit, perquè us porta un record propi, perquè fa una descripció bonica, perquè us recorda alguna persona coneguda, perquè us ha sorprès el que explica, etc.
Heu de copiar el text, dir a quina pàgina l'heu trobat per poder-lo contextualitzar i explicar el motiu pel qual l'heu triat.
A llegir!

17 comentaris:

  1. Hola!!! Per el que vec sóc la primera en acabar-me el llibre!!!
    La meva perla és: "El canari es diu Everest i m'ha fet molta companyia."
    He triat aquesta perla perquè, al final, la Íngrid ha tornat a casa i ha afrontat la veritat.Per a mi, ha sigut un moment amb una mica de sorpresa, perquè em pensava que era la Remei la que obriria la porta, però al final, ha sigut la mare i m'ha semblat molt emotiu i bonic el reencontrament.
    JÚLIA RODRÍGUEZ VIDAL p.135

    ResponElimina
  2. Hola sóc la Berta llobera llovera. la meva perla és : les seves paraules són tranquil.litzadores i fan que m´oblidi de pensar , que deixi de patir per mirar de resoldre el que no tinc manera de resoldre.
    he elegit aques paragraf doncs perque quan he llegit aixó me sentit com a que jo estava a dins del conte.

    pagina 25.
    adeu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Utilitza un llenguatge planer que fa que ens identifiquem amb els protagonistes i la seva situació...

      Elimina
  3. Hola sóc l'Olga i la meva perla de La pel·lícula de la vida és "Han passat de mi com de la merda, i entre tots dos han col·locat al Tim davant la càmera". M'agrada perqué m'ha semblat molt tendre
    i m'ha fet molta gràcia aquesta part on busquen feina a la mare. Si jo fos en Tim estaria morta de vergonya. És a la pàgina 127.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És molt tendre que els dos germans intentin ajudar a la seva mare... encara que finalment l'ajuda arribi d'una altra manera de com tenien pensat ells. La vida ja fa aquests jocs!

      Elimina
  4. Hola!!! Sóc la Clàudia i la meva perla és :Quant la Olivia li diu al seu germà que està fent una pel.licula
    M'agradat perquè trobo que així no s'ha de preocupar perquè sol es un nen i no sé li ha de carregar amb aquestes coses.
    Que han de gaudir la vida de petits perquè de grans hi ha tindran temps de preparar amb els problemes

    ResponElimina
    Respostes
    1. Utilitza la mentida de la pel·li per a què no sigui tant dur la situació que viuen. Hi ha una pel·lícula on també fan el mateix amb un nen que està en un camp de concentració "La vida es bella". De totes maneres has d'escriure el text exacte on es diu per poder-lo llegir tots plegats!

      Elimina
  5. Hola sóc la Paula. La meva Perla és:
    I ja ho saps, la vida és una pel.lícula meravellosa. O dit, d'una altra manera, la pel.lícula de la teva vida pot ser meravellosa, sobretot quan escrius tu mateix el guió. Molta merda! (Pag. 151).

    -M'ha agradat perqué ha set molt bonic llegir aquesta frase, i llegir com els 'PRODUCTORS SECRETS' es refereixen a la 'pel.lícula'.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, fan un joc amb les frases original i que et dóna a entendre que tu marques allà on vols arribar en el camí de la teva vida.

      Elimina
  6. Hola sóc el Joel. La meva perla és "Un formatge grunyent a la pantalla de la televisió". M'ha agradat perquè m'ha fet gracia com ho expresse al llibre. La pàgina no hu se.

    Fins un altra!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com no sabem la pàgina no es pot comprovar però crec que seria "formatge grunyère", que és un tipus de formatge de gust forn i que sembla florit.

      Elimina
  7. Hola!! Sóc la Clàudia i una cosa que no m'ha agradat massa es que al llibre fiqua:Que els reis són ELS PARES.
    Hi han persones de 6è que encara no ho saben i per un llibre marxa la il.lució del Nadal

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, jo també ho vaig pensar, però a dia d'avui, estàs segura que a 5è i 6è de Primària els nens no ho saben o ho sospiten, però es fan els ornis?

      Elimina
  8. La meva perla es a la pág 61.Quant l'Olivia diu que li a fet molta il-lusio que de les aixetes surt aigua.Ho diu perque ho trobava a faltar perque a l'antic pis els hi van tallar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó, donem importància a allò que perdem, mentre ho teenim a l'abast ni ens n'adonem...

      Elimina